10.6.20

ΜΠΕΤΤΥ ΣΚΟΥΦΑ: Να διδάξουμε καλύτερα τα ελληνικά...

 «Θέλετε ένα σχολείο συντηρητικό, τιμωρητικό, χωρίς κριτική σκέψη - Θέλουμε ένα σχολείο δημοκρατικό, ανοιχτό στην κοινωνία, προοδευτικό»
Συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Τη συνολική της αντίθεση προς το κατατεθειμένο από την κυβέρνηση Νομοσχέδιο για την Παιδεία εξέφρασε κατά την χτεσινή της ομιλία - τοποθέτηση στη βουλή η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα. Η βουλεύτρια δήλωσε χαρακτηριστικά ότι θεωρεί πως είναι προφανές από τις διατάξεις και τις αλλαγές που εισηγείται το νομοσχέδιο, ότι στοχεύει στο να δημιουργηθεί ένα σχολείο προσαρμοσμένο απολύτως και μονομερώς στις ανάγκες της αγοράς, ένα σχολείο κομφορμιστικό, νεοσυντηρητικό, ένα σχολείο που εξοστρακίζει την ανάπτυξη κριτικής κοινωνικής σκέψης, ένα σχολείο τιμωρητικό και ζήτησε την απόσυρσή του.


🔸 Σχολείο χωρίς όραμα για τους αυριανούς πολίτες το Νομοσχέδιο της Ν.Δ.

«Θέλετε ένα σχολείο προσαρμοσμένο απολύτως και μονομερώς στις ανάγκες της αγοράς. Επιδιώκετε ένα σχολείο που θα προετοιμάζει, για παράδειγμα, το φτηνό εργατικό δυναμικό το οποίο η άρχουσα τάξη και η ελίτ το θέλει έτσι και έτσι, με τα τάδε χαρακτηριστικά, να ξεβιδώνει βίδες, να χειρίζεται το μηχάνημα και να μιλά και ολίγον από ξένη γλώσσα ίσα ίσα για να συνεννοείται πιθανά με τα διεθνή αφεντικά. Θέλετε ένα σχολείο κομφορμιστικό, νεοσυντηρητικό, ένα σχολείο που εξοστρακίζει την ανάπτυξη κριτικής κοινωνικής σκέψης γι’ αυτό και απεμπολείτε την κοινωνιολογία ή τουλάχιστον την καταργείτε από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα τη στιγμή που πάμπολλες πανεπιστημιακές σχολές στηρίζονται σε μία βάση κοινωνικών και κοινωνιολογικών γνώσεων. Θέλετε ένα σχολείο τιμωρητικό. Γι’ αυτό και θεσπίζετε με το πέμπτο άρθρο του νομοσχεδίου την αναγραφή της διαγωγής των μαθητών γυμνασίων και λυκείων στο σύνολο των πιστοποιητικών σπουδών και των αποδεικτικών απόλυσης. Μάλιστα με το άρθρο 61 και παράγραφο 1 δίνετε σε αυτήν τη διάταξη αναδρομική ισχύ και λέτε ότι επιθυμείτε να ισχύει και για τους μαθητές που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από το σχολικό έτος 2020 και 2021», σημείωσε.

🔸 Απολυτήριοι τίτλοι Γυμνασίου και Λυκείου : Πιστοποιητικά επίδοσης και γνώσεων ή τίτλοι διαγωγής;

Η κα Σκούφα αναφέρθηκε στην έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, όπου σύμφωνα με πρόσφατη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, νομολογία του 2019, οι απολυτήριοι τίτλοι και τα πιστοποιητικά σπουδών συνιστούν έγγραφα αποδεικτικά της φοίτησης, της επίδοσης και της ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης των μαθητών και όχι μη συναφών προς τα πραγματικά αυτά γεγονότα πληροφοριών. Θα πρέπει συνεπώς, όπως είπε, να διευκρινιστεί κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης.

«Τα απολυτήρια πιστοποιούν απλά και μόνο την ολοκλήρωση συγκεκριμένου εκπαιδευτικού σταδίου και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν άσχετες, με αυτόν τον γνωστικό, εγκυκλοπαιδικό, μορφωτικό σκοπό, πληροφορίες», επεσήμανε η βουλεύτρια Πιερίας.

Η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει εις το διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης, υπογράμμισε και πρόσθεσε πως θα πρέπει πολύ σοβαρά να αναρωτηθούμε αν είναι δίκαιο για έναν ή μία έφηβο λόγω «χ» συμπεριφοράς σε μια δεδομένη ηλικιακή φάση να στιγματιστεί για όλη του τη ζωή και με συνέπεια, για παράδειγμα, να μην μπορεί να εργαστεί.

«Αλήθεια ποιος φταίει, όταν κάποιοι νέοι και νέες έχουν παραβατική συμπεριφορά;

 Τι ρόλο καλούνται να παίξουν οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο; 
Γιατί δεν προβλέπονται προσλήψεις εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, όπως κοινωνικοί λειτουργοί και σχολικοί ψυχολόγοι οι οποίοι ακριβώς έχουν όλη την επιστημονική κατάρτιση για την αρμόζουσα και έγκαιρη διαγνωστική προσέγγιση για θέματα παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς στην κρίσιμη εφηβική ηλικία; 
Γιατί επιδιώκετε να φτιάξετε ένα τιμωρητικό σχολείο; 
Γιατί θέλετε να επιβάλλετε τον κοινωνικό κομφορμισμό;», τόνισε.

Η κα Σκούφα έκανε λόγο για επιδίωξη της ΝΔ όσον αφορά τη δημιουργία σχολείων πολλών διαφορετικών ταχυτήτων: σχολικών μονάδων για τη διαιώνιση της άρχουσας ελίτ, σχολικών μονάδων μετρίων και σχολικών μονάδων κάτω του μετρίου για κάποια φτωχόπαιδα φτωχών συνοικιών. 

«Η όλη φιλοσοφία σας για τα σχολεία πολλών διαφορετικών ταχυτήτων συμπυκνώνεται σε αυτό που ο κ. Μητσοτάκης διατύπωσε ως «άποψη» για το επαγγελματικό μέλλον των μαθητών από το Περιστέρι», συμπλήρωσε.

🔸 Αγγλικά και Νηπιαγωγείο: «Αφήστε τα νήπια να χαρούν την ηλικία τους»

Αναφερόμενη στην εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν θα πρέπει να διστάσουμε να αφήσουμε τα νήπια να χαρούν τη νηπιακή τους ηλικία. Το Νηπιαγωγείο είναι ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης. Το νήπιο ακόμη και στο εξελικτικό ψυχολογικό στάδιο που βρίσκεται, δύσκολα αποχωρίζεται από τη μητέρα του. Πολλές φορές ταυτίζει το πρόσωπο της νηπιαγωγού με την μητέρα ή λειτουργεί η νηπιαγωγός ως υποκατάστατο. 

Άρα, είναι εξαιρετικά δύσκολο, και ίσως παρακινδυνευμένο, να εισάγουμε και άλλες ειδικότητες στο Νηπιαγωγείο». Η κα Σκούφα τόνισε επίσης ότι η κακή χρήση της ελληνικής από τους εφήβους, μπορεί να συνδέεται με τη συχνή τριβή τους με την αγγλική γλώσσα. «Άρα, τι πρέπει να κάνουμε; Να διδάξουμε καλύτερα τα ελληνικά και στα σίγουρα να προσεγγίσουμε διαφορετικά τη νηπιακή ηλικία πάνω σε γερή επιστημονική, παιδαγωγική γνώση και όχι βιαστικά να φέρνουμε ρυθμίσεις».

🔸 Δημοκρατικό σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, το εκπαιδευτικό μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ
Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε με έμφαση ότι το Νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί, γιατί δεν συζητήθηκε επαρκώς, εμβριθώς και ουσιωδώς και στην Επιτροπή και έξω στην κοινωνία. «Ως Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία πιστεύουμε σε ένα τελείως διαφορετικό εκπαιδευτικό μοντέλο, ένα σχολείο δημοκρατικό, ανοιχτό στον διάλογο, ανοιχτό στην κοινωνία, πραγματικά προοδευτικό».

Δείτε εδώ το βίντεο από την ομιλία.